Τελευταία νέα του συλλόγου μας

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Συνέντευξη με τον Κώστα Γιαννόπουλο , τον νικητή για την "Ανοπαία Ατραπό" 2014

Ο Κώστας νικητής για την
"Ανοπαία ατραπό " 2014
Γνώρισα τον Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο μέσα από την κοινή μας αγάπη για την αναρρίχηση. Τα τελευταία χρόνια όμως, ο Κώστας ασχολήθηκε με το ορεινό τρέξιμο και δεν βλεπόμαστε αρκετά. Όσο και να μου λείπει η παρέα του στο βουνό, τον καταλαβαίνω γιατί φαίνεται να έχει μεγάλο ταλέντο σε αυτό που κάνει! Η συνέντευξη αυτή ήταν η ευκαιρία να τον γνωρίσω καλύτερα.
Κ. Β. Μαρματζάκος

Μικρό βιογραφικό.
Με λένε Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο. Είμαι πτυχιούχος φυσικός. Τελείωσα τις σπουδές μου στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων. ‘Επειτα έζησα έναν χρόνο στο Παρίσι, πάλι για σπουδές πάνω στην μετεωρολογία. Γενικά τα ερεθίσματα μου είναι τέτοια, που θρέφονται από την αγάπη μου για την φύση. Από μικρή ηλικία ασχολήθηκα με την ορειβασία και την αναρρίχηση, η οποία αποτελεί την μεγάλη μου αγάπη στις δραστηριότητες βουνού, αν και την έχω παραμελήσει αρκετά. Μου αρέσει η περιπέτεια, τα χρώματα και οι εικόνες που συναντώ όταν βγαίνω στο φυσικό περιβάλλον. Η εικόνα ενός ηλιοβασιλέματος πίσω από τις κορφές, ο ήχος από ένα ρυάκι, και οι μυρωδιές του χώματος μετά από μια βροχή είναι οι θησαυροί που μαζεύω κάθε φορά που βγαίνω στο βουνό.
1. Με τι ασχολείσαι στην καθημερινή ζωή;

Αυτή την στιγμή ασχολούμαι με την εκπαίδευση.  Παράλληλα κάνω ένα μεταπτυχιακό πάνω στην «Κατάλυση και προστασία του Περιβάλλοντος» καθώς και παρακολουθώ, ως δεύτερο πτυχίο, το τμήμα μηχανικών πληροφορικής της Καστοριάς. Τον ελεύθερο μου χρόνο συνήθως τρέχω απολαμβάνοντας την φύση. Μου αρέσει να χαλαρώνω πίνοντας καφέ με τον φίλο και συνοδοιπόρο στα βουνά Νίκο Δάλλα, αναλύοντας τις εκδρομές και τα σχέδια μας στα ψηλά βουνά της Ελλάδος.
2. Πότε και πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με το ορεινό τρέξιμο;
Το ορεινό τρέξιμο το ξεκίνησα πριν από δύο καλοκαίρια, όταν βρισκόμουν στον Όλυμπο με τον Λουκά Πρατίλα και τον Γιάννη Γκανασούλη, όπου άκουγα για τους αγώνες και το τρέξιμο στο βουνό. Έτσι, αν και αρχικά είχα αποφασίσει να συμμετέχω στον μικρό αγώνα του «Ελλέβορου», στην Οίτη, τελικά συμμετείχα στον αγώνα του «Ηρακλή», 2 μόλις μήνες μετά την ενασχόληση μου με το τρέξιμο.
3. Ποία η επαφή σου με τον αθλητισμό πριν από αυτό;
Ασχολούμαι με τον αθλητισμό αρκετά στενά, από μικρή ηλικία. Αρχικά, ξεκίνησα να παίζω ποδόσφαιρο, κάτι που συνέχισα για αρκετά χρόνια. Επίσης για πολλά χρόνια σε νεαρή ηλικία, ασχολήθηκα με το τέννις.
4. Παρά την μικρή εμπειρία που διαθέτεις, καταφέρνεις να πλασάρεσαι σε καλές θέσεις στους αγώνες. Πού οφείλετε αυτή η γρήγορη επιτυχία;
Θεωρώ οτι αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Ο ένας είναι η υποδομή, σε επίπεδο φυσικής κατάστασης, που είχα από την προηγούμενη ενασχόληση μου με τον αθλητισμό και ο άλλος, πολύ σημαντικός, η επαφή μου με την φύση και η κίνηση μου μέσα στο βουνό.
5. Πόσο δύσκολο είναι να ασχοληθεί κάποιος με το ορεινό τρέξιμο;                                                  Θεωρώ ότι είναι πολύ εύκολο, αρκεί να έχει υπομονή μέχρι να απόκτησει ένα επίπεδο που θα του επιτρέπει να κινείται τρέχοντας στο βουνό και  να καταφέρει να έρθει σε αρμονία με την φύση, ώστε τελειώνοντας μια διαδρομή να νιώθει γεμάτος και χαρούμενος.

6. Σε συμβουλεύει κάποιος σε θέματα προπονητικής; Ακολουθείς κάποιο προπονητικό πρόγραμμα;
Δεν ακολουθώ κάποιο πρόγραμμα. Η φιλοσοφία που προτιμάω και μου αρέσει, είναι να βγαίνω και να τρέχω όπως αισθάνομαι. Άλλοτε πιο γρήγορα, άλλοτε πιο αργά. Άλλοτε με πολλά χιλιόμετρα και άλλοτε με λίγα. Η αλήθεια είναι ότι συμμετέχοντας σε αγώνες η φιλοσοφία αυτή περιορίζεται κάπως ειδικά την βδομάδα πριν από αγώνα (συνήθως μου αρέσει να τρέχω πολλά χιλιόμετρα).
7. Ποίος είναι ο μεγαλύτερος αγώνας που έχεις τρέξει; Σκέφτεσαι να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου σε υπερμαραθώνιο;
Ο μεγαλύτερος αγώνας που έχω τρέξει είναι ο μαραθώνιος του Ηρακλή στην Οίτη. Τον οποίο περιμένω πως και πώς να ξανατρέξω και φέτος! Σίγουρα θέλω να δοκιμάσω  μεγαλύτερους αγώνες, είναι ο λόγος που ξεκίνησα να τρέχω στο βουνό.
8. Συμμετείχες στο project «Οι Γίγαντες της Κεντρικής Ελλάδας» με τους Νίκο Κωστόπουλο, Λουκά Πρατίλα και Γιάννη Γκανασούλη. Μίλησε μας για αυτό. 
Ήταν ένα πολύ ωραίο project από το οποίο, αν και δεν ολοκληρώθηκε ο στόχος μας, εγώ βγήκα αρκετά κερδισμένος από αυτή την εμπειρία. Ήταν η πρώτη φορά που έκανα τόσα χιλιόμετρα έστω και με αυτόν τον αργό ρυθμό. Γνώρισα τον εαυτό μου καλύτερα. Το όμορφο σε αυτές τι προσπάθειες είναι ότι πλημμυρίζεις από συναισθήματα, εικόνες και εμπειρίες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το project αυτό το σκέφτομαι συχνά. Άλλωστε με ερέθισμα αυτό, έχουν δημιουργηθεί κάποιες ωραίες ιδέες στο μυαλό μου για ανάλογες προσπάθειες, αλλά εκεί έρχονται η αγώνες και μου χαλάνε το πρόγραμμα…..
9. Πρόσφατα έγινες μέλος της ομάδας TECNICA BLIZZARD. Πώς προέκυψε η συνεργασία αυτή;
Γνώρισα την εταιρία TECNICA  στο εξωτερικό, όπου έζησα. Εκεί έχει πολύ καλό όνομα στον χώρο. Είναι από τις κορυφέες εταιρίες στον κόσμο όσον αφορά στην υπόδηση. Η συνεργασία μας ήρθε μετά από μερικές καλές εμφανίσεις μου σε κάποιους αγώνες πέρυσι. Έγινε μια επαφή με τον κ. Μπούμπα αντιπρόσωπο της TECNICA BLIZZARD στην Ελλάδα, οπότε και κατέληξα να φοράω TECNICA.

10. Πώς σε βοήθησε η συνεργασία αυτή;
Σίγουρα είναι σημαντική βοήθεια για μένα. Μιλάμε για μια κορυφαία εταιρία, που μου δίνει την δυνατότητα να τρέχω με κορυφαία παπούτσια. Είναι μια εταιρία που δίνει βάση στην προφύλαξη του ποδιού, τόσο στο θέμα πατήματος, όσο και στο θέμα συγκράτησης του ποδιού. Οι κραδασμοί είναι πολύ μειωμένοι φορώντας ένα καλό παπούτσι, έτσι μου επιτρέπει να ευχαριστιέμαι τις προπονήσεις και ειδικά στην κατάβαση, που είναι το αγαπημένο μου κομμάτι.
11. Πολλοί πιστεύουν ότι οι χορηγίες βλάπτουν τον αθλητισμό. Τι γνώμη έχεις για αυτό;
Δεν συμφωνώ. Αντιθέτως, βοηθούν πολύ ελαφρύνοντας από κάποια έξοδα (γεγονός πολύ σημαντικό στις δύσκολες μέρες που ζούμε) και αποτελούν ένα έξτρα κίνητρο για τους αθλητές.
12. Διοργάνωσες πέρυσι, έναν νυκτερινό αγώνα στην Καστοριά. Μίλησε μας για αυτή την εμπειρία. Πώς πήγε;

Η διοργάνωση του αγώνα ήταν μια σκέψη που τριγυρνούσε στο μυαλό από πέρυσι το φθινόπωρο, όταν πολλές από τις προπονήσεις μου τις έκανα βράδυ. Ήθελα αυτή την ομορφιά που συναντούσα γύρω από την πόλη μου, να την μοιραστώ και με άλλους. Έτσι πάρθηκε η απόφαση για την διοργάνωση του αγώνα αυτού. Ο αγώνας ήταν πολύ απαιτητικός αλλά και πολύ όμορφος! Αρκεί να πω ότι η θέα από την πόλη στους γύρω λόφους ήταν φανταστική με τους συμμετέχοντες να τρέχουν με τους φακούς κεφαλής. Σίγουρα μέσα από την εμπειρία αυτή κατάλαβα πόσο δύσκολο είναι να διοργανωθεί ένας αγώνας, πόσο χρόνος και κόπος χρειάζεται. Και επιφυλάσσομαι για κάτι ακόμα καλύτερο στο κομμάτι αυτό στα επόμενα χρόνια.
                                                           

13. Ποια τα σχέδια σου για το μέλλον;
Θέλω σίγουρα να τρέξω τον Faethon Olympus Marathon στις 13 Ιουλίου και τον μαραθώνιο του Ηρακλή στις 21 Σεπτεμβρίου. Από εκεί και πέρα, ο TERA στο Ζαγόρι αποτελεί έναν ακόμα event που θέλω να συμμετέχω, όπως επίσης ελπίζω να πάρω μέρος στα 160χλμ στο Παρανέστι VFUT.
14. Θα ήθελες να πεις κάτι κλείνοντας;
Μιας και αναφέρθηκες αρκετά το κομμάτι του αθλητισμού, θα ήθελα να πω ότι προσωπικά δεν αισθάνομαι αθλητής. Αυτό που κάνω είναι ένα προσωπικό ενδιαφέρον – χόμπυ. Ο πρώτος λόγος που το κάνω είναι η ψυχική μου ικανοποίηση και σωματική ευεξία. Δεύτερο έρχεται το κομμάτι του αθλητισμού. Επίσης θέλω να ευχαριστήσω δύο φίλους καλούς που με βοηθούν. Τον παιδικό μου φίλο Κυριάκο Ευκαρπίδς και τη φίλη μου Κατερίνα Πισμίρη.

Πηγή και περισσότερες φωτογραφίες : peripeteia365



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου